söndag 22 februari 2009

Summering v 7

Igår var vi bortbjudna på mat så det blev tacos och vi tog med oss 'bra-tänket' och åt mindre och det som är bra att äta.

På kvällen så blev det lite grönsaksstavar som vi dippade med hemmagjort guccamole och gräddfilssås samtlite pistaschnötter.

Hennes träning under 7:e veckan:
Mån: 60 min Kondition/Styrka
Tis: 30 min Promenad, 45 min Spinning
Ons: 30 min Promenad
Tors: 30 min Promenad, 25 min (5 km) Löpband
Fre: 60 min Bodupump
Lör: 45 min Spinning, 35 min styrka
Sön: 65 min Promenad

Veckan som kommer har vi planerat efter GI, just för att få lite nya maträtter samt se hur det går för oss att följa det samtidigt som vi ska ha i åtanke att inte storlekarna ska öka.

Vad tar vi med oss efter denna tid med isodiet?
- Storlek på portionerna
- Mellanmål! Ät lite och ofta
- Träning
- Vad är bra och dålig mat
- Inte bara koll på GI värde utan även kalorier
- Nya recept (som vi dock kanske dröjer lite med innan vi testar igen)
- En positiv känsla till att fortsätta gå ner i vikt för det har varit enkelt och lätt. Inga stora uppoffringar.
- Man känner dock inte att det är så mycket som försvunnit
- En sundare inställning till mat

Vi är nöjd med denna tid och hoppas nu att vi kan fortsätta på vägen neråt på omfång, att vi denna gång ska klara det på egen hand.

Lägger upp en bild här med bilder på henne, före och efter. Känsliga läsare får låta bli att scrolla ner = )
Man känner på kläder att det försvunnit lite men tycker ändå att det inte syns så mycket. Men förhoppningen är ju att man ska kunna kliva ut från vass-09 till beach-09!

Vi kommer fortsätta med denna blog men kommer då inte enbart att vara en isodietblog utan en blandning av iso och GI.


Tar gärna emot tips och trix! Motivation behövs alltid!

1 kommentar: