tisdag 24 februari 2009

Ny vecka - nya friska tag

Sambon fick bestämma middag på söndagen och det blev det han mest saknat under isodieten. Och då är det inte marabou mjölkchoklad vi valde = )
Det blev spaghetti (fullkorn) med en variant på köttfärssås med sojabönor. Var mycket gott! Vet inte om det var smaken i sig eller om det var variationen !

Vi var tidigare medlemmar på GI Viktkoll och har en del recept kvar från det som vi har planerat en del av veckans mat ifrån.

Igår åt vi kycklingcurry (kyckling, svamp, zuchini,turkisk youghurt) serverad med kokta grönsaker (resten av zuchinin, morötter och blomkål). Var även det smarrigt!

Ikväll blir det falukorv (hittade dock ingen med högre kötthalt än 69%) serverat med blomkålsmos.

Imorgon kommer vi faktiskt äta soppa från isodieten. Nudelsoppan var en som vi fastnade för!

Får se hur invägningen går på lördag! Hon har besök av en kompis under helgen så det kommer nog bli en del felaktig föda och rödvin som kan förstöra invägningen på lördag = (

5 kommentarer:

  1. Jag har hittat recept på pizza med lite kolhydrater. Kan ta fram receptet om du är sugen.

    SvaraRadera
  2. Jag är sugen... :-)
    Kan inte hjälpa det men jag älskar pizza och skulle verkligen vilja hitta ett sätt att kunna få unna sig det ibland.

    Snälla... :-)

    Jag är nu inne på min sjunde vecka, är faktiskt lite less på maten och jag har nu fuskat lite och käkat lite knäckebröd med smör som jag saknat mest av allt (konstigt nog).
    Men helt klart har det varit värt allting. Min nedgång stabiliserades tack och lov och hittills har jag gått ner 9 kg. Men jag startade med en massa graviditetsfett och det har nu försvunnit. 10kg kvar innan jag är helt nöjd.
    Jag tänkte göra som er och köra GI tillsammans med ISO, det känns vettigt och bra och man får äta god mat. :-)
    Följer er blogg men är tråkigt nog dålig på att kommentera.
    Har ni goda recept så dela gärna med er om ni har lust! Det skulle uppskattas jätte mycket!
    Tack för mig!
    Ha en trevlig helg!

    Mvh
    Kristina

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Jag följer också er blogg och har precis avslutat knappt 8 v med ISO. Jag har gått ner 4,5 kg totalt och det är ungefär det jag behövde gå ner så jag är nöjd. Har heller inte av olika skäl kunnat träna så mycket jag borde så därav säkert att det inte blev fler kg. Ska nu fortsätta med en blandning av ISo-frukost, mellanmålen och rätt mycket ISO-luncher i matlådan. Middagarna får bli någonsorts lågkalori GI. Bröd nå¨gon gång ibland. Skriv gärna recept på bra, enkla GI middagar. Spännande att de hur det har gått för er nu!

    SvaraRadera
  4. Hej

    Är recepten samtliga från boken Isodieten? Eller iallfall recept som bygger på metoden Isodieten?

    SvaraRadera
  5. nyaaventyr - De recept som står under ISO recept är direkt tagna från boken 'isodieten'. Och har lagt upp de recept som vi själva gillar bäst från den.

    SvaraRadera