fredag 13 mars 2009

Ett obotligt fetto?

En svacka, en dålig vecka, bakslag och man känner sig så besviken på sig själv!

Hon har varit rätt krasslig denna vecka med förkylning och halsont denna vecka. Har inte blitt någon som helst träning. Glass är skönt å gott till halsont, men fråga är om det verkligen var halsen eller mitt inre sötsugsmonster som ville ha det mest?

Magen känns bara som den sväller och vill absolut inte ställa mig på en våg imorgon!

En tanke som kommer när hon känner sig så här anti och låg är att det spelar ju ingen roll hur hårt man kämpar för när man 'fuskar' en vecka är man ju samma fetto man var innan man drog igång med allt och man känner sig nästan bara för att sätta sig i soffan under en filt och tröstäta!

Ååååååå va besviken och less hon blir på sig själv!

Varför kan inte hon få bli 'smal' och trivas med mig själv!

2 kommentarer:

  1. Jag förstår precis hur du känner! Själv så kämpar jag också för att gå ner och är isoinspirerad, men denna veckan ärjag krasslig, hängig och har ont överallt och genast vill man äta godis o glass och orkar inte äta nyttigt!!
    Men tänk va duktiga ni har varit et är bara att fortsätta att kämpa!

    Peppkram E

    SvaraRadera
  2. Ja, det är inte lätt att ta in att det inte bara handlar om att ta sig ner till sin målvikt och sedan kunna leva lite som man har lust. Själv tar jag fram en bild av dallrande, vitt fläsk för mitt inre när jag ska göra mina matval. Det hjälper faktiskt! Det hjälper mig också att inse att jag inte vill vara ett offer, jag ansvarar själv för hur jag mår och vad jag väger.
    Lycka till igen, av snedstegen kan man lära sig något om sig själv
    hälsar Elisabeth

    SvaraRadera