onsdag 18 mars 2009

Nya friska tag

Denna vecka har startat betydlig bättre än förra och nu är det bara att bita ihop och inte falla i fällan igen!

För hennes del blev det ingen invägning i helgen och kommer inte bli på lördag heller då vi är bortresta. Men vi återkommer den 28/3 med resultat för henne.
Han däremot hade gått ner 0,5 kg vid denna ivägning!

Mål denna vecka är att mån-fre ta en morgonpromenad på minst 30 min och ett träningspass. Helgen kommer innebära en del för många kalorier i flytande form men det får gå an, om jag är duktig på motion och mat nu under veckan så ska det gå bra ändå!

Hon har även insett att det redan börjat bli lite för stora portioner så denna vecka har matlådorna på jobbet halverats och det funkar ju hur bra som helst. Men det är så lätt att man stoppar i sig mer än vad som behövs!

Har även använt mig av tipset i bloggen här om att se framför sig hur man INTE vill se ut så är det mycket lättare att stå emot frestelser!

1 kommentar:

  1. Roligt att höra att du gillade idén om inre bilder och att det är mer optimistiska tongångar den här veckan.
    Det är svårt tycker jag att hitta rätt mängd att äta av de något mindre nyttiga sakerna. Det går att följa en diet och det går att äta alldeles för mycket och fel. Att hitta vad som är lagom och gör att vikten håller sig tycker jag är jättesvårt. Fortsätter att gå ned ca 4 hg i veckan fast jag tycker jag äter mer vanligt nu än på ISO-tiden. Skönt att kunna ha rätt storlek i alla fall.
    Hälsningar Elisabeth

    SvaraRadera