tisdag 13 januari 2009

Alternativ

När hon lämnat hemmet och är ute på morgonpromenaden mot pendeltåget så kommer hon på att hon glömt att ta med bär till gröten.

Framme på jobbet och det är dags för frukost inser hon även att äggen ligger kvar i kylen hemma. Villrådig och irriterad över att minnet verkar ligga kvar hemma i sängen så löser hon det hela med att skiva ner en halv banan i gröten istället för bär. De proteinrika äggen ersätts av lite rostbiff från matlådan som det ändå fanns för mycket av som skulle användas till mellanmål. Men mellanmålet är räddat ändå eftersom hon tagit med paprika, valnötter och ost! + Den halva bananen som blev kvar från gröten = )

3 kommentarer:

  1. Hej igen! Nu har jag kört en vecka, minus 4 cm på måttbandet och minus 2,5 kg på vågen idag! Känns bra! 7,5 kg kvar till min målvikt. Jag känner mig motiverad och inte hungrig. Har haft huvudvärk, men den är borta nu. Däremot tycker jag inte att maten är så jätterolig, har flera gånger bytt ut den mot andra alternativ som jag tror har ungefär samma näringssammansättning (men ärligt talat är det mest gissningar...).
    Hälsningar
    AM

    SvaraRadera
  2. AM - Jösses va bra! GRATTIS! Vill oxå tappa så många centimeter, å fler så klart = ) Har än inte känt någon sådan skillnad = (

    Har du bytt ut mycket av maten? Vi håller på att försöka testa igenom oss på recepten och har väl hittat några favoriter medans vissa inte kommer att tillagas igen.

    SvaraRadera
  3. Vi har fortfarande inte fått vår bok, de har inte ens skickat den/: Vi har tagit och använt oss av de recpeten som fanns på isodieten.se men det börjar bli lite tradigt. Såg du skrev om någon omelett med ost, skulle man kunna få mängder? Sen om du har tips på några andra mellan mål, än osten+valnötter+paprika+päron och keso+mandel+frukt+kanel. Skall se om jag kan övertala min sambo att vi skall skaffa en blogg sen, så fall skriver jag adressen då. /L

    SvaraRadera