söndag 11 januari 2009

Summering v 1

Eftersom vi påbörjade dieten i onsdags så är bara vecka ett 5 dagar för oss men det känns mer rätt att kalla nästa för v2.

Så vad tycker vi efter 5 dagar?

Han: Då hon har fått dille på att fördela maten 50/50 på kött och fisk så är det för mycket fisk på menyn för en riktig karl.
Jämfört med Gi rivstart i fjol så har han mycket mindre sötsugsabstinens denna gång och är konstant mätt. Mellanmål för han är mestadels frukt då han inte gillar kokta ägg, ost och keso som nästan alla mellanmål består av.
Lätt att hålla sig till det hela då man har en betydligt bättre matplanering och framförhållning på vad man stoppar i sig.

Hon: Man får nästan tvinga i sig all mat då det känns som man äter mycket och ofta. Och eftersom hon försöker träna dagligen (antingen promenader eller pass så känner hon att de portioner som är beräknade ska ner så inte muskler försvinner istället för fettet)
Man spenderar mycket tid i köket men det gör att man inte tänker på godsaker man annars skulle vilja stoppa i sig.

Hennes träning första veckan:
Ons: 2x3o min promenad
Tors: 3o min promenad, 60 min box
Fre: 2x3o min promenad
Lör: 55 min stavgång
Sön: 70 min stavgång

Hans träning första veckan:
Ons: 3o min promenad
Tors: -
Fre: 3o min promenad
Lör: -
Sön: -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar