fredag 27 juli 2012

Får inte ihop det

Jag har ju seneste tiden mest ätit/druckit diverser olika påsluncher, just nu är det Allevo jag testar. Dessa innehåller 110 kval per påse/måltid.

När det blir en sådan och vanligt med frukost, mellis och middag så håller jag mig till mina ca 1600 kcal om dagen för att kunna gå ner 0,5 kg/vecka.
Men om jag äter lunch ute och sen middag så spräcks det på en gång, visst när jag noterar vad jag äter så har jag inte koll på vad allt äter så jag höftar och det är nog både åt + och - håller men jag gissar på att jag hellre lägger på lite mer än för lite.

Igår blev det en hälsotallrik med bulgur, räkor, keso, sallad, tomat, soltorkade tomater och danskt rågbröd till det. Och det landade på 523 kcal....

Middagen bestod av potatis och purjolökssoppa även här en halv skiva rågbröd med lite ost och 3 pannkakor. Detta landade på 769 kcal.
Innan jag började notera vad jag äter så kunde jag lätt vräka i mig den dubbla mängden pannkakor eftersom det är så gott.
Nu när man ser att 3 pannkakor innehåller 405 kcal så är det inte lika lockande.

Jag hoppas att jag inte kommer bli helt besatt och sluta äta allt jag tycker är gott hela tiden.
För ändå om det är en livsstilsändring som måste till så vill jag ju ändå ibland kunna unna mig.
Och det är väl där vi har det.
IBLAND inte varje dag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar