måndag 23 juli 2012

Tillbaka att ta upp kampen

Denna blogg har legat i vila väldigt länge, för länge!

Kroppen har samlat på sig en massa kilon, jag är verkligen en typisk jojobantare. Söker efter snabba vägar att nå resultat och har svårt att få till det där med livsstilsförändring.

Men nu då.. ska det gå denna gång?

Har sen sist fått barn och gick upp ca 20kg under graviditeten. Dessa lyckades jag göra mig av med relativt snabbt men ändå så är magen slappare och kroppen allmänt hängigare.
Åldern börjar ta ut sin rätt, rumpan hänger, celluliterna har tagit plats på benen.... usch och fy!

Så vad ska jag hitta på för quickfix denna gång?
Ingen alls hoppas jag, utan nu vill jag nå långvarigt resultat.

Jag har tyckt att jag stoppar i mig hyfsat nyttig och hemlagad mat och dricker inte mycket läsk m.m
Visst på helgerna unnar man sig väl både vin, öl , chips och läsk vid vissa tillfällen men inte alltid.

Nu visar det sig inte riktigt vara så som jag har trott.....

Har börjat att regga allt jag stoppar i mig på http://www.shapeupclub.com och döm av min förvåning när jag inser att de måltider jag tror är nyttigt innehåller hälften av dagens kaloriintag?

Så jag äter inte så hälsosamt som jag trott, och hade jag gjort det så hade jag väl inte varit i denna situation heller.....

Nu försöker jag alltså att stoppa i mig bra mat för min kropp som inte innehåller allt för mycket så att jag kan göra av med mer än vad jag stoppar i mig.

Tidigare i denna blogg så pratade jag mycket om isodieten, den var toppen tycker jag. God mat och trevliga resultat.
Däremot så var det inte hållbart för mig i längden för jag saknar den kunskapen om vad saker och ting innehåller m.m
GI gick rätt bra en längre tid men sen satte jobbet stopp för det mesta, när man jobbar 10-12 timmar om dygnet längre perioder så blir både mat och träning lidande.

Men nu är jag som sagt tillbaka och ska kämpa ner mig de sista kilorna och nå mitt mål till november!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar