onsdag 21 januari 2009

Dag 15 - EM

Ja nu har vi redan kommit in i mitten av den tredje veckan.

Hon:
Än så länge flyter allt på som en dans, ingen hunger utan snarare mer mätt än tidigare. Inget sötsug (men visst doftar det ljuvligt när man passerar butiker med nybakat!), försöker hålla mattiderna så man får i sig något var 3-4 timme.
Tränar på flitigt med någon slags aktivitet varje dag.
Vi har väl dock insett att vi snart gått igenom alla recept (ja det är ett fåtal vi inte ens kommer att äta av) så det kommer bli en hel del upprepningar de kommande veckorna. Men vi har alltid ätit mycket kyckling och gillar det så det känns inte som någon uppoffring!

Hon känner sig dock uppsvälld denna vecka och undrar om det verkligen går i rätt riktning?
Men ändå så har bältet fått börja använda sig av ett annat håll, och då åt rätt håll !
Ja på lördag får vi se!

Ni som läser vår blog, kör ni också med isodieten eller är det bara att man undrar vad det är och tittat in här?
Om ni kör det, hur går det för er?

3 kommentarer:

  1. Hej, jag har ju kommenterat tidigare, och kör också iso-dieten. Försöker också träna ganska mycket (3 ggr i veckan antingen gympa, gym eller skivstång på Friskis + promenader till jobbet så ofta jag hinner = 45 min i rask takt). Hittills ner 3 kg på två veckor, och det känns som att det fortfarande går åt rätt håll. Jag känner mig inte heller hungrig, och tycker att det mesta funkar. Rödvin är det jag saknar mest (fuskade på den punkten i lördags). När det gäller dieten följer jag den när det gäller frukostar och mellanmål (förutom att jag vägrar proteindrinkar och hittills inte har ätit omelett till frukost). Luncherna och middagarna är lite mer fria tolkningar:
    Lunch igår: pannbiff med råris (mängd i enlighet med iso) och ratatouille.
    Middag igår: grillad lax, kokt blomkål, grönsallad
    lunch idag: 100 g rostbiff, kokt blomkål, en halv avocado, tomat
    Middag idag: kycklingsoppa med kikärter, sockerärtor och morötter (den har jag i frysen sedan tidigare, men den är hemgjord och nyttig).
    Etersom jag tycker att det är kul att laga mat trivs jag lite bättre när jag får improvisera och inte måste följa recepten slaviskt. Det blir ju nyttigt ändå. Men kycklingfiléerna med körsbärstomater och oliver gillar jag - den har vi kört två gånger. Och utskuren biff med en sallad med haricots verts, päron, valnötter, vitlök och senapsvinägrette (ytterst lite olja) - men det är ju också ett delvis förändrat recept... Kämpa på! hälsar Anna Maria

    SvaraRadera
  2. Jag läser er blogg och kör även jag isodieten, har avverkat 2 veckor.
    Jag har gått ner 5,8 kg vilket nästan gör mig nervös, vill ju inte förlora en massa muskler.
    Detta har varit kanon för mig, jag tycker om att laga mat och är hemma och mammaledig så tiden finns för det mesta.
    Jag tror inte jag har varit hungrig en enda gång, följer alla recept och antal måltider.
    Träning hinner jag inte med mer än 2-3 ggr i veckan men några barnvagnsprom. blir det oxå.

    Lycka till till oss alla!
    /Tina

    SvaraRadera
  3. http://tjockikvadrat.blogspot.com/

    SvaraRadera