torsdag 22 januari 2009

Svar till Anna Maria

Istället för att skriva i kommentarsfältet så skriver hon här. Har man en blogg så ska den ju utnyttjas :)

Vi är mer eller mindre slavar under recepten, med undantag från mängder på vissa delar samt kryddsättning.

Vi gillar båda att laga mat och gillar ju att frispela. Men vi har ju även sett vad vårt frispelande har lett oss till. Vårt tidigare GI tänk funkade bra ett tag sen blev det allt mer matlagninsgrädde och div mindre bra tillbehör. Samtidigt som portionerna ökat så har så även omkretsen kring buken, enkel lokig!

Skulle vilja frispela mer även nu kring Isodieten men känner en stor osäkerhet på att få rätt proportioner som gör att man inte får till den optimala sammansättningen som även den ska öka fettförbränningen. Så det blir nog att fortsätta att vara en slav under dessa 7 veckor och sedan så smått börja frispela med ISO och GI.
Men ICKE återgå till där vi var innan detta!

Det hon gillar med recept är ändå att man testar nya saker och får mer tips till maträtter än vad man hade i vardagslivet innan.

Hoppas, tror och vill att vi efter dessa 7 veckor kommer gå lite klokare ur detta och in på ett sundare liv med GI. Utan att så smått öka i omkrets igen utan att ligga kvar eller fortsätta gå ner beroende på vart vi hamnar när ISO-resan slaviska 7 veckor är slut.

1 kommentar:

  1. Jag håller med om att den stora utmaningen är att lyckas hålla kvar den nya vikten och midjemåttet (var de nu hamnar) efter det att perioden är över. Mitt största problem är att jag äter för stora portioner, och när det gäller det känns det som att det verkligen hjälper att följa iso. Jag tycker att ni är duktiga med era veckohandlingar och matplaneringar! Min sambo kör inte iso, vilket kanske ocskå bidrar till mitt kompromissande. Och så har jag en liten dotter, men hon äter för det mesta före oss. Jag har gått ner 4 kg på drygt två veckor - det känns ju toppen, även om jag fortfarande är lite chockad över min ingångsvikt... Ska försöka gå ner sex kg till... Vi hörs! Anna Maria

    SvaraRadera