fredag 9 januari 2009

Dag 3 - Kväll

Ja då är det dags för det stora testet, helg med isodieten. För oss och säkert många andra så är helgerna = Extra gott, man ska unna sig etc

Vår plan för att minimera suget är att inte sitta och slökolla på tv som vi annars har lätt att göra och det då blir att gottetarmen gör sig extra hörbar.

Mat för Hon idag:
Frukost: Havregrynsgröt med jordgubbar/björnbär och linfrö, 2 kokta ägg och thé
Lunch: Kyckling och potatissallad (mycket gott!)
Mellis: Päron och lite nötter
Middag: Ej intagen ännu men eftersom det är fredag och man vill lyxa lite så kommer det bli räkor och avocado. Till efterrätt lite melon.

I em var Hon på ett fik med en kompis och det gick hur lätt som helst att bara hålla sig till kaffe. Men blev lite fel med mellanmål att vara ute på stan så det blev ett päron och när jag kom hem lite nötter. Hade tänkt att ta med dessa imorse men glömde.

Måste bli bättre på att planera in mat för de dagar som avviker från rutinerna så att det inte slarvas.

Imorgon är det invägning!!!
Visst vi hade det redan i tisdags men vår vägdag kommer framöver att vara på lördagar då det passar bäst att ha det på helgerna.
Hon tror dock inte att det har hänt något så fort medans Han är inne på att man tömt en hel del i tarmarna då man minskat matintag.
Självklart hoppas jag på något positivt resultat eftersom man då genast blir mer motiverad!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Prova LCHF! Jag har börjat denna hälsoresa nu. Du kan följa resan på min blogg. Jag äter kungligt - varje dag. Inget mer sug efter sött som när jag åt enligt kolhydratgalningarna Paulun, Claes, Rössner och Viktväktarna.

    SvaraRadera